НА СЬВЯТИЙ ВЕЧІР.
Степан Сенишин, студент університету у Львові, видав по-
слїдний гріш, який лині міг роздобути від батька і знакомих, а
тепер нема вже з чого жити. Занятя нїгде дістати не міг, бо Сте
пан був Русин, а мешкав в Галичині. Перший раз в житю журба
обсіла його голову. А був він добрий хлопець, великий патріот,
коли мав гроші, то кождого запрошував на пиво; от взагалі не
умів числити ся з грішми, та нїгде не умів довго загріти місця. Ве
селу мав він вдачу, всі його любили, але йоза плечима йому гово
рили : Шкода хлопця, марнує ся, вже три роки сидить на універ
ситеті', а іспиту єще не має.
Степан се слухав і недочував, лиш гнав на перед час. Нині
доперва не стало вже сили йти на перед,
ііс
стало гроша, і він
тяжко призадумав ся.
,,Що робити? Що робити з собою?"
Нагло, якби хотів відогнати від себе журливі думки, зірвав ся
& крісла, насунув иа уха шапку і поспішив до читальні. Застав тут
на столі сьвіжі часописи, між иньшимії також Американьску Сво
боду.
Степан давно вже мріяв про Америку, про дикі степи з Індія-
яамн, про копальні золота. Нераз він думав собі, що колись там
?поїде, отже тепер коли побачив руску американьску часопись, хо-
тсїів єї дрожачою рукою, а серце його забило ся живійше несьвідо-
•-МОЮрадістю.
На першій стороні побачив надруковане товстими буквами:
„Н а Боєвий фонд для Старого краю зложили дотепер американьскі
Руспин два тисячі Двіста доларів’’
Степан аж за голову взяв ся.
..Мусять бути маючі ті американьскі Русини, коли в короткім
часі зложили поверх десять тисяч корон на народну ціль” , поду
мав собі. А щоби то було, якби я там поїхав? З крайом нічого
мене тепер не вяже, хиба чую відразу до всього, а там на свободній
ѵзезілп можу вибитись на верх“ .
Степан дуже скоро рішав ся на кождпй крок, і в одній хвилі
постановив чим скорше їхати до Америки. Грішми на подорож
це много журив сяя. Понаписував купу листів до батька, до вуй
ків, тіток, братів, сестер, що за два тижні сідає до .іспиту, ?:щоби
йому прислали грошей на видатки. В тиждень пі^нійше дістав
відповіди з реланями успіху при іспиті і з переказом поетовим на
-кількаяесять корон. ’ Зібравши разом около чотириста корШс, стрй