(З приводу 300-лїтного ювилсю основаня міста).
Триста лїт тому назад на острові Мен-
гетен, де нинї взносять ся найвисші у
сьвітї будівлї, де кишіть найрухливійше
купецьке і промислове житє, як нїде ин-
де на землі, — бушувало низко-культур-
пе племя червоноокі рих Індиян, зване
Гроквой.
У вересни 1609. року приплив сюди
на голядськім корабли відважний анґлїй-
ський моряк, капітан Гейрі Гадсен. Іро-
квойські Індияни стрінули Гадсона з по-
чеетями і страхом яко висланика Вели
кого Духа, найвисшого свого бога. Хотяй
ціль подорожі! Гадсена була цілком дру
га, (він хотїв знайти на півночи дорогу
до Індий в А:шї) — але проворний ку
пець скоро побачив, що торговля футрами
з Індиянами може дати голядським куп
цям, на яких службі він стояв, ще біль
ші може доходи ніж торговля східним
корінем. Його донесеня Про нову поплат-
ну торговлю викликало незвичайний рух
в Голяндиї і тоді то Голяндия, яка на
веснї 1610. року вибила ся на волю зпід
еспанського ярма, прилучила нововідкри
ту країну до своєї держави. В 1610.
році
вислано корабель, вже нарочио
виряже-
ний для торговлї з Індиянами. Ся
випра
ва. принесла великі зиски і дала
великий
початок торговлї шкірами і футрами. 0-
нісля почали слати корабель за
кораблем.
В 1614. році корабель під
командою
капітана Адрієна Бльока розбив
ся
на
скалах недалеко американського
побере
жи, а вирятовані моряки і купцї
почала
будувати хати над Горішним нюйорським
Заливом (Оппер Ню Йорк Бей). Меньше-
більше в тойсамий час иа полудневім к ін -
ци менгетенського острова инші купцї
по
чали будувати свої оселі. Отеє в малий
початок того великепського людського
муравлиска, яке нині кипить рухливим
житем на Менгетен і довкола. Відтак
по
ступ йшов уже скоро.
В 1G25. р. ,,Західно-Індийська Ком
панія” , якої висланником був Гадсен
і
яка мала у своїх руках всю торговлю в
ндиянами, дістала право зорганізувати
Новий почтовий будинок в Ню Йорку при 33-тій улици, обіч Пенсилвенійсьної стациї.