Вашінґтон — взір характеру.
(Після Вілїяма Вірта).
Нехай Ваші змаганя, Братя, зміряють до сього,
щоби Ваші імена були поміщені на сПисї тих людий, на
згадку котрих наші серця бють живійше. а наші очи
блищать подивом, радостию і прихильностию від дити
нячого аж до старечого віку; спомини про їх чесноти,
заслуги і терпіня будуть все викликувати вражінє, хоч
би в якім глухім закутку землі', або в якім пізнім віцї їх
читано. Непотрібно згадувати сї імена, а впрочім їх ряд
був би без кінця. На темнїйшім небосклонї історії, ста-
ринної і новійшої, вони творять молочну дорогу, що сяє
блеском. Щоби не йти далеко взад, вистарчить глянути
лише на імена тих, що підписали нашу Деклярацію Не-
зависимости. В тих людях ми бачимо відбитку славних
мужів Риму. Вони були готові, як колись Курцій, скочи
ти в море полуміни, котре не могло згаснути инакше,
як про се впевнювала їх вирочня їх власної мудрости.
Та є один чоловік, якого імени нема між тими, що
підписували Деклярацію Независимости, а мимо сього
його нїяк не можна забути. Братя! Ви не потребуєте ся
гати гадкою далеко в минувшину, анї в далекі краї. Вам
не треба зовсім нагадувати собі анї старинної Греції, анї
старинного Риму. Ви маєте в своїм Вашінґгонї зовсім
сьвіжий добрий приклад; скоро лише його будете на
слідувати, станете безсмертними.
Лише не думайте, що він завдячує свою великість
переломовій хвилі, яка викликала чесноти в нього, а
розпуку в инших — на приклад для Вас. Його більші
ніж римські прикмети, його всесторонний розум, його
могуча інтелїґенція, і його рішучість та повага, були
би зробили його славним в кождім часі. Перелом не був
би мав ніякого впливу на нього, коли би його вдача не
була готова на стрічу важних подій. Присвоюйте собі
черти його характеру і не бійте ся того, що аж нова пе-
реломова хвиля мусить прийти, щоби зробити сей харак
тер славним.
Гляньте на зворушені елементи, які вже працюють в
сій величезній републицї і грозять нам моральним зе-