заходів є при отвираню листів, запечатаних ляком. Тут по
слугують ся хемічними способами, а деколи треба навіть ро
бити нову печатку, щоби наново залякувати.
Такими і тим подібними способами послугуєть ся також
наш генеральний почтовий уряд; в той спосіб відкрито та
кож богато кримінальних злочинів.
Найменший почтовий уряд.
В далекій околиці повіту Сан Дієґо в Калїфорнїї стоїть
найменьший почтовий уряд на сьвітї. Він нагадує малу жов
нірську будку для вартового, або трохи більшу песячу буду,
а її розміри виносять 32 через 43 цалї вширш і здовж, а 7
стіп в гору.
Почтар, який провадить сей уряд, мусить добре розду
мувати, як би розмістити цілу почту в такім будинку.
Почта приходить три рази на тиждень; при сїй нагоді
почтар отвирає задні двері, виганяє з будки ящірки та вужі,
які там шукають захисту, і холоднокровно роздїлює листи.
Коли би так була надзвичайно велика почта, або коли би
почтар носив плащ, то не змістив би ся в будинку.
Почтарем є там один бувший маляр портретів, якому
навкучило ся жити між людьми і тому він утік на пустиню;
там жиє він дуже примітивно разом з жінкою і з дітьми. Він
є трохи поет і навіть видав свої вірші друком. Його нази
вають „Муза-поет”.
Зьвірята підчас огню.
Більшість зьвірят дуже боїть ся огню і з острахом втїкає
від нього. Деяких однак манить полумінь до себе і вони радо
скачуть в огонь мимо горяча.
Кінь шалїє зі страху в горіючій стайнї, однак пес захо-
вуєть ся підчас огню як звичайно. Він схиляє голову в діл,
шукаючи сьвіжого воздуха при самій землі і в той спосіб
пробує знайти вихід. Коти мявкають дуже жалісно підчас по
жару. Вони відвертають своє лице від сьвітла і шукають за
хисту по кутиках. Коли їх хто ратує серед такого страху, то
вони звичайно бувають тодї дуже ласкаві і спокійні, не ку
сають анї не драпають.
Птицї попадають серед огню у сонність і заховують ся
цілком спокійно. Навіть говірливі папугаї не говорять тодї
нічого.