на нього обовязок і незабавом цінний твір узрів денне сьвіт-
ло. Ся енцикльопедія поділена на шість частий, а кожда
з них обіймає окрему галузь знаня.
ДО
ЧОГОПРИЧИНИВ
СЯ
ПЛАЧдитини.
Богатий чоловік переходив побіч нужденного дому в ро
бітничій дільниці в Бостоні тай почув, як дитина плакала і
стогнала. Він увійшов до хати. Дитина терпіла на біль зубів.
Бідні родичі не мали гроший, щоби занести дитину до ліка
ря. І тому дитина вила з болю.
В той спосіб Джеймс Форсіт, милосерний мілїонер, від
крив, що дотепер ще ніхто не постарав ся о заложенє денти-
стичної клініки для убогих дїтий. Він призначив пів мілїона
долярів на сю ціль, однак помер, заки ще розпочали будову
клініки. Його братя Іван і Тома додали ще півтора мілїона
і в той спосіб повстав двомілїоновий фонд на будову кліні
ки. Заки її скінчено, Іван помер, а Тома додав ще два мілїо-
ни до попередного фонду. Разом отже зложила одна родина
чотири мілїони долярів на заложенє зубного шпиталю іме-
ни Форсіта.
ЦАР
соломон І пчоли.
(Казка з тальмуда).
Коли цар Соломон панував в повній своїй величности і
слава його імени рознесла ся по цілім сьвітї, забажала коро
лева Шеба побачити на свої очи богатство його престола
та особисто переконати ся про його мудрість. Вона чула, що
Соломон в кождій своїй промові сипав мудрими висловами
неначе з рога обильности. В кождім його слові містили ся
жемчуги нечуваної второпности, а коли він навчав кого, то
говорив самими пословицями. Вона чула, що Соломон піз
нає правду, хоч би як старанно вона була закрита; що він не
бкоїть ся тих вишуканих підступів, якими звичайно з чванли-
востию послугують ся женщини.
Про все те чула Шеба і тому рішила ся зложити йому
своє поважане, а при сїй нагоді виставити на пробу його му
дрість. Вона привезла зі собою дві китиці цьвітів. Одна ки
тиця була зложена з напричуд гарних природних цьвітів, а
друга була зі самих штучних, але по мистецьки вироблених
цьвіток. Найліпші знавці не могли відріжнити одної китиці
від другої — так подібні були вони до себе.
„Котра китиця правдива?” — спитала Шеба тай наста
вила їх Соломонови перед очи. Соломон вдивив ся в китиці
і занімів з подиву, його слуги з перестрахом гляділи на