ватні учителі, які звичайно числять від 1 доляра в гору за
годину. Коли шукати вчителя через приватну учительську а-
генцію, то се вийде богато дорозче.
В платних школах .заплату складаєсь звичайно за цілий
курс, що треває кілька місяців (звичайно 10 до 15 тижнів).
Тут ціна вагається відповідно до школи. В приватних школах
плата залежить також від того, кілько учеників буде учитися
разом в одній клясі: чим більше учеників в клясі, тим менче
часу посвячує учитель кождому ученикови з осібна, і тим мен
че платить кождий ученик. В школах, удержуваних того рода
інституціями, як „Товариство молодих христіянських людий",
ученик кромі оплати за курс, яка звичайно є дуже низька
( всего кілька або кільканайцять долярів), мусить заплатити
ще вкладку за приступленнє до товариства, себто кілька до
лярів (3 до 5) на рік. Кореспонденційні школи беруть оплату
за цілий курс, звичайно кільканайцять долярів.
Додавати відай не треба, що нічо не навчає так мови, як
дійсне її вживаннє. Тому кождому, що хоче навчитися англій
ської мови, порадно прислухуватися як найбільше англій
ським бесідникам на вічах, зборах, в церквах, тощо; вживати
її в розмові з людьми, які нею добре володіють, а ще краще
з людьми, які завдадуть собі труду і поправлять кожду похиб
ку; а наконець читати як найчастійше англійське писане сло
во, книжки і газети.
(юа)
ЗОЛОТІ СЛОВА ВЕЛИКИХ ЛЮДИЙ.
Сильна постанова, це найбільша мудрість. — (Наполеон).
Людям не бракує сили, але волі. — (Віктор Іго).
Кождий сам очеркує свою ваптість; ми великі або малі,
відповідно до нашої волі. — (С. Смайлс).
Хто чекає, аж йому визначуть на світі якусь роботу —
вмре, заки щось зробить. — (Ловел).
В міру цього, як сповняти-меш твій обовязок, пізнаєш,
яка твоя вартість. А щож є твоїм обовязком? — Праця, котрої
вимагає від тебе дана хвиля. — (Ґете).
Щасливий цей, хто найшов відповідне для себе звання.
Хай не жадає иншого щастя. Має працю, котра є ціллю життя.
Знайшов її і сповняти-ме її. — (Карлайл).
Коли занадто довго надумуємося, як зачати нашу працю,
найчастійше пора до цієї праці промине. — (Квінтіліян).
Хапай хвилі і моменти за гриву. — (Шекспір).