Від ?зва
ПАН-АМЕРИКАНСЬКОЇ УКРАЇНСЬКОЇ КОНФЕРЕНЦІЇ
ДО
Українців, громадян країн Північної і Південної Америки та до
вирваних лютим ворогом з Рідної Землі і розкиданих лихою
долею по всьому світі.
Українці, Брати і Сестри;
Ми, представники Українців обох Американських континентів,
від північних прерій Канади аж до південних степів Аргентини; зій
шлися перший раз в історії на Спільну Раду, щоби як громадяни своїх
країн та Українці родом щиро і кріпко, як брат братові, подати собі
руки та, з'єдинені серцем і думками, з'єдинити теж наші сили і всеціло
віддати їх на службу нашим країнам та на допомогу і оборону нашої
спільної Матері-України.
В ці грізні часи, коли Український Нарід, що вже стільки разів
був плюндрований і нищений імперіялістичними ворогами та який
склав найбільші жертви в боротьбі проти націстсько-гітлєрівської Ні
меччини і дав великий вклад в перемогу над нею, сьогодні знову пе
реживає найстрашніше лихоліття своєї історії в неволі большевицько-
сталінської Москви, коли той сам тоталітарний, російський ворог за
грожує теж нашим американським країнам і коли над поділеним на
два ворожі табори світом знову зависла страшна загроза воєнного
катаклізму, ми, представники Українців Злучених Держав Америки,
Канади, Бразилії та Аргентини, Парагваю і Уругваю, взиваємо Вас:
Високо держімо прапор нашої американської свободи та згур
туймо всі свої сили і не жаліймо ані труду ані жертв в змаганні до
помогти і закріпити цю свободу теж для нашого многострадального
і героїчного Українського Народу;
Стіймо на сторожі доброго українського імени та постійно го
лосімо всьому світові Правду України, що є нашою правдою;
Зберігаймо нашу українську традицію і українську культуру,
збагачуймо ними культурні скарбниці наших американських країн, бо
тим допоможемо Україні і Українському Народові;
Кріпко стіймо при нашій батьківській вірі і наших українських
церковних обрядах, шануючи віру й обряди інших наших співгро
мадян;
Постійно скріплюймо нашу працю на всіх ділянках нашого гро
мадського життя, поширюймо і .поглиблюймо її, бо по наших ділах
нас судитимуть;
Єднаймо свої сили, викиньмо з наших сердець та забудьмо вся
ку злобу і пересуди, усуньмо всякий розбрат і незгоду з поміж нас
та поведімо безпощадну боротьбу проти тих, хто їх поширює; стань-