ДЕКЛЯРЇЇЦІЯ
УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ РАДИ
Український Народе!
У час важкого народнього лихоліття ,напередодні історичних по
дій у міжнародньому житті, відповідальні представники українських
політичних організацій об'єднались і створили Українську Національ
ну Раду, як представництво українського народу в його боротьбі за
державну незалежність.
Український народ віддавна вів боротьбу за свою свободу. В ре
волюції 1917 року український народ виявив свою політичну волю
актом Центральної Ради в Києві 22-го січня 1918 року про відновлен
ня Української Держави під назвою Українська Народня Республіка,
створенням Західної Української Народньої Республіки дня 1. листо
пада 1918 року у Львові, як рівнож актом Всеукраїнського Трудового
Конгресу дня 22-го січня 1919 року про злуку всіх українських зе
мель в одну Соборну Державу.
Відновлена Українська Держава не посягала на чужі землі та ба
жала жити в мирі зі своїми сусідами. Своїм громадянам, без огляду
на їх національну приналежність, стан і віру, Українська Народня
Республіка забезпечувала законами повну рівноправність і свободу.
Одначе, проти вільної української держави пішли війною її сусіди.
Український народ був змушений вести боротьбу на кількох фрон
тах. Крім боротьби на півночі з російськими большевиками і на за
ході з Польщею, Україна мусіла також на південно-східньому фронті
відбивати наступ армій царських генералів. Армія Української На
родньої Республіки, оточена з усіх сторін, позбавлена зв'язків зі сві
том, нищена пошестями, без постачання, мусіла залишити в листопаді
1920 року разом із Урядом, на чолі з Головою Директорії Симоном
Петлюрою ,державну територію. Українську землю розділили між
собою совєтська Росія і західні сусіди України.
Московська большевицька влада зразу почала нещадно гнобити
й нищити український народ. Масовими арештами, засланнями до
концентраційних таборів, розстрілами і пляново зорганізованим голо
дом вигублено мільйони українських селян, робітників та інтелігентів.
Російський большевизм повів рівночасно безоглядну боротьбу про
ти української національної культури, а тисячі українців, що працю
вали для її розвитку, заплатили за це своїм життям. Знищено Україн-