УКРАЇНСЬКИЙ ГОЛІВУД
Написав д-р Г. Г. СКЕГАР
Місто Голлівуд це маґічне слово, зна
не по цілому світі. Тут виробляють вся
кого роду фільми, а ці фільми йдуть
по світі й так всі народи знайомляться
зо словом „Голлівуд".
Такого міста на мапі немає. Було ко
лись містечко Голлівуд, але воно злу
чилось з містом Лос Анджелес й тепер
на мапі бачимо лише Лос Анджелес. А
все ж, офіціяльно, Голлівуд є — бо на
Вілкакс улиці (понище Голлівуд Бу-
левард) є поштовий будинок, який
прибиває печатки на листах: Голлівуд,
Каліфорнія, — для фільмового прести
жу та бизнееу.
Уявім собі, що ми підлетіли літаком
три милі над землею й дивимось на мі
сто Лос Анджелес згори. Звідси поба
чимо, що місто розляглось під висо
кими горами, неподалеку моря. Смуга
високих гір перервана тут й там прое-
миками, які лучать місто Лос Андже
лес з малими дооколичними містами, а
в дійсності все це має вигляд одного
й того самого міста. Від гір „Гори Гол
лівуд" на південь простягається Лос
Анджелес, а на північній стороні ле
жить Норт Голлівуд, Бурбенк і Ґлен-
дейл. Далі інші місцевості, як: Би-
верлі Гілс, Алгамбра й Посадина, що,
як здається, творять нерозлучну час
тину міста. Уся площина міста Лос Ан
джелес виносить біля 500 квадратових
миль, а це робить його, за площиною,
найбільшим містом світу.
Слово Голлівуд постало з двох слів:
„Голлі" (рід карликуватого дерева з
великими колючками) і „Вуд" (ліс). А
названо цю частину Каліфорнії „Голлі
вуд", бо росли тут великі ліси дерева
„Амерікен Голлі". Багато пізніше, як
Юпітеро Серра оснував понад мо
рем духовні місії, прибула сюди вели
ка родина Вілкакеів (Вілкокс) й за-
ложили тут перші ранчі для випасу ро
гатої худоби. Ці ранчі назвали вони
„Голлівуд" й від цього пішла назва
на цілу околицю. Але індіяни мали для
цієї околиці свою назву „Кагуєнґа"
(червоний чоловік), а еспанці назива
ли її „Ля Наполєра" (долина какту
сів).
В половині 19 століття почали при
бувати нові переселенці до Голлівуд
і купувати землю. Найкращі землі про
давалися по $1.25 за акер. Почали тут
поселюватися данці, німці, ірляндці,
мексиканці, еспанці, гавайці та італій
ці. Але всі вони дрижали перед банди
том Тібурціо Васкфез, який налітав на
них та грабив їхнє майно.
В 1881 році почали мешканці пле
кати городину і овочі. Виявилося, що
мельони, помідори, кава, авакадос, мо
релі, виноград, фіги, міґдали, оріхи,.
оливки, грушки, сливки і яблука ро
дились дуже добре. Городина росла
три рази до року.
В 1882 році побудовано і школи для
дітей. В містечку постали різні склепи
з марфою. Через просмик Кагуєнґа
заведено перевіз шахтярів до золотих
шахт на півночі і пасажирів до Сан
Франеіско. В 1885 році діє перша заліз
ниця „Санта Фей" до Голлівуд, а далі
почали тисячі людей прибувати сюди
та осідати тут то там. В 1890 році
пущено водогін, в 1896 році трамваї,
в 1898 р. побудовано першу пошту. В
1903 р. мешканці Голлівуду переголо-
сували 88 голосами до 78, щоб заін-
корпорувати Голлівуд як осібне місто.
Того самого року поставлено першу се
редню школу (гайскул) і заборонено
продавати „гарячі напитки". Лише не
більше 2.000 овець можна було пере
гнати одноразово через вулиці Голлі
вуду. В 1909 р. постав тут перший
банк і бібліотека, як рівнож заведено
звичай „Карнівал Рож" на новий рік,
коли всі вулиці встелювалися живи
ми рожами (є це можливим тут, бо ро-