СЕМЕН ЯДЛОВСЬКИЙ
Написав ВОЛОДИМИР ЛОТОЦЬКИИ
Семен Ядловський народився 1
липня 1879 року в селі Смерековець,
повіт Горлиці, на Лемківщині. Батько
мабуть не плянував віддати сина на
науку до міста, однак дядько Семена,
священик, допоміг примістити його в
москвофільській бурсі у Львові, де він
почав ходити до гімназії. Проте, мос
квофільське оточення було для нього
відразливе, і він на другий рік утік зі
Львова додому на свою Лемківщину,
де всі люди тоді більше говорили про
Америку, як про будь-що інше у їх
ньому малому, гарному, але бідному
світі. Америка, країна пребагата, де
роботящий лемко міг заробити могут
ніх долярів і трохи доробитися, була
тоді для них відкрита, Особливо мо
лоді мріяли про цей далекий чарівний
край. Ядловський молодим парубком
виїхав до Америки і тут став до праці
в „цигаровні", а незабаром запрягся і
до невдячної громадської праці.
Уже в 1902 році появився він на сьо
мій конвенції Українського (тоді ще
Руського) Народного Союзу в Джер
зі Ситі, Н. Дж. (18-20 червня), маючи
всього 22 роки. Він був тоді секретарем
конвенції.
Тим часом сталася важлива подія в
житті Ядловського, а також і УНСою-
зу-
У „Пропамятній Книзі УНС" (1936,
стор. 583) є така згадка радного Де
ниса Долода:
„Контрольна Комісія УНС поїхала в
1903 році до Пенсильвенії і відібрала
книжки від урядників, що не господа-
рили в Союзі як слід і перевезла все
те до Джерзі Ситі в маленькій валізці.
Було там всього дві книжечки і кіль
ка давніших, ще не зміняних чеків.
Усе те віддала Комісія молодому чоло
вікові, Семенові Ядловському, до його
помешкання на 4 поверсі при Сассексн
стріт біля церкви, отже віддала йо
му під опіку цілий УНСоюз".
Секретарем у тому часі був Денис
Пирч, отож від нього Контрольна Ко
місія відібрала книжки й передала Се
менові Ядловському, а він, без сумніву,
Семен Ядловський
привів їх до порядку, й тому уже на
ступного року, на восьмій конвенції
УНС в 1904 р. (ЗО травня до 2 червня)
в Шамокині, Па., обрано його вперше
головним секретарем організації.
Це був початок нового періоду в
житті Ядловського, як головного уряд
ника УНС, й одночасно самої організа
ції, для якої він посвятив решту свого
життя (друге чвертьстоліття).
На становищі секретаря він зостався
17 років (1904-1921), потім був голов
ним предсідником (1921-1925), і вкінці