УНС ї СПОРТ
Написав
Е.
Жаьський
Спорт — побіч атомової зброї - -
став символом могутноети й світового
значення. Впродовж останніх 50 ро
ків спорт розвинувся до такої світової
потуги, що й політичні досягнення
міряються тепер осягами на спорто-
вих грищах. Не диво, що на останніх
змаганнях спортових репрезентацій
ЗДА і СССР, що відбулися у Москві,
тренер американської дружини вва
жав за потрібне звернутися до своїх
змагунів із закликом боротися до ос
танніх меж зусилля, підкреслюючи,
що ці змагання „є чимсь більшим, як
тільки двобоєм на епортовому грищі ".
Нині вже всі зрозуміли виховну й
проиаґандивну вартість спорту та йо
го значення для фізичного і психіч
ного розвитку молоді. І хоч раніше
між нашим громадянством не мав він
налеяшого зрозуміння - то все таки
сама молодь спонтанно горнулася до
спортових вправ, до змагань. УНСо-
юз не міг байдуже приглядатися цьо
му поривові молоді. Журба за її долю
і стала предметом широких нарад
XIX Конвенції, у висліді чого Конвен
ція рішила організувати свою молодь
у~спортові дружини.
Бейзболева л і ґа УНСоїозу
„Свобода" й „Ukrainian Weekly"
розгорнули широку пропаганду за
створення спортових дружин по Від
ділах Союзу. Багато праці в органі
заційній підготові вклали всі члени
Головного Уряду, багато заслуг на
тому полі має сл. п. Григорій Герман.
Спершу думалось створити бейзболо-
ві дружини тільки з молоді Союзу,
але згодом дозволено приймати якесь
число грачів не-членів УНСоюзу. Та
ку постанову прийнято і на першій
нараді спортового комітету, іцо відбу
лася в Головній Канцелярії УНСоїозу
18-го червня 1938 року, при участі
представників шістьох бейзболових
дружин. Ця нарада сформувала Бейз-
болову Лі гу УНСоюзу, накреслила
плян праці і виготовила програму
змагань. Через кілька тижнів після
того відбулася перша зустріч союзо-
вих дружин Вилкс Бері та Мек Аду,
а еа нею пішли й інші.
Ща слива ідея дала дуже гарні ово
ч і : впродовж наступних років число
дружин помітно зросло. Рік 1940 був
найкращим. В тому році Лі ґа згурту
в ала 28 дружин, що змагалися у
бейзболі та софтболі; у зимовому се
зоні 22 дружини змагалися у бескет-
болі, а 33 в бовлінґ ( кругл і ). Всі дру
жини мали велику моральну й ма
теріальну допомогу збоку Відділів і
Головного Уряду. Лі ґа була центром
уваги і заінтересувань молоді, молодь
радо горнулася до спортових дружин
Союзу, а своїми виступами в різних
містах на сході Америки багато при
чинилася для популяризації україн
ської справи і справ УНСоюзу.
Але цей бурхливий розвиток спор
тового життя української молоді в
рямцях УНСоюзу перервала злощас
на війна. З моментом заміни бейзбо
лових палиць на військові рушниці,
а м'ячів на „базуки" та гранати —
прорідилися ряди спортових дружин
УНСоюзу, спорожніли спортові май
дани й залі, завмерло спортове жит
тя. Лише де-не-де ще котилися бов-
лінґові кулі, пригадуючи старі, повні
спортового розпалу, часи. ,
Сиюз'шка — центр спортової розваги
Та лише прогомонілії останні роз
риви гарматних стрілен, я к почали
зароюватися спортові площі. І знов
шукає наша молодь захисту під опі-
кунчими крилами батька-Союзу. Не
байдужий до вимог молоді, УНСоюз
виклопотав для її потреб осередок