ють цілі покоління. А імена перших
космонавтів будуть згадувати тільки
у підручниках історії.
Не всі учені приймають цю гіпоте
зу. Зокрема лікарі вважають, що лю
ди у космічній ракеті будуть старіти
ся так само скоро, як і ті, що живуть
на Землі. Але лікарі обсервують люд
ські організми у нормальних, зем
них умовинах.
Американський письменник І. М.
Левіт порівнює людський організм з
годинником. А серце — каже він —
це маятник. Коли ракета буде летіти
дуже скоро, то годинник буде йти по-
воліпіе. А тим самим і число ударів
серця повинно бути менше. Нормаль-
Соціологічні досліди стверджують,
що люди почувають себе більше вдо
воленими тоді, коли працюють, ніж
тоді, коли не мають жадного зайнят
тя.
Крик звіря, що найбільше подібний
до крику людини, — це крик „фоки",
яка скиглить за втратою своїх дітей.
Зір, слух, смак, страх, думання ді
ють при помочі відповідних електрич
них пульсацій, витворюваних органі
змом кожного створіння.
В Африці живе плем'я, що уважа-
ється *найкращими скакунами. Чле
ни цього племени без великого на
пруження можуть підскочити на два
з половиною метри вгору.
У птахів під час лету скорість бит
тя серця збільшується до такої міри,
що в деяких випадках доходить до
тисячі ударів на хвилину.
Звірята, які народжуються сліпими,
починають бачити скорше правим
оком, а ліве око відкривається у них
звичайно на добу, а деколи навіть
на дві доби пізніше.
но серце ударяє 72 рази на хвилину
але при дуже великій швидкості воно
повинно ударяти 72 рази на годину.
А якщо скорість буде дуже, дуже
велика, то серце може бити тільки
один раз на добу.
Люди у космічному кораблі цього
не завважать. Бо, якщо вони будуть
дивитись на годинник і числити уда
ри серця, то для них серце буде уда
ряти 72 рази на хвилину.
Сьогодні це все тільки гіпотези.
Але знаємо з історії, що речі, які вва
жались нездійсненними для одного
покоління, були здійснені наступни
ми поколіннями.
Волосся — це найкращий засіб, на
підставі якого можна найскорше ус-
тійнити, до якої раси належить люди
на.
На підставі дослідів устїйнено, що
найменша температура дня буває зав
жди за п'ять хвилин перед сходом
сонця.
В Атлантичному океані живе риба,
що мас назву „скорпіон"; на своїм
хребті має вона ості з сильною тру-
тиною, і найменшим дотиком до лю
дини чи іншого створіння спричиняє
їх смерть на місці.
Коли б діти росли в такій пропор
ції, як росте дитина на протязі пер
шого року життя, то 10-літній хло
пець виростав би до 20 метрів висоти.
На підставі дослідів стверджено,
що вранці висота людини на один
сантиметр більша, як увечері, бо її
організм після цілоденного висна
ження зменшується.
У Норвегії винайдено новий рід ме
талу в десять разів твердіший за
сталь.
ЦІКАВІ ДРІБНИЦІ
(Зібрав М. Данилишин)