В тих обставинах 1956 рік минув
непомітно, і зустріч не відбулася.
Між поодинокими товаришами пор
валися зв’язки, і тільки вряди-годи
приходять вістки про одного чи дру
гого. З тих вісток виходить, що тіль
ки дехто закінчив університетські
студії, а більшість була змушена взя
тись спочатку за важку фізичну пра
цю, а згодом влаштувались на кра
щих місцях; дехто навіть відкрив вла
сне підприємство. В той чи інший
спосіб — кожний із нас дає собі ра
ду в житті.
На питання „чи ми всі ще колись
стрінемось”, треба відповісти: ні. Ве
ликі простори, родинні і професійні
обов’язки та довгі роки чимраз нас
розділюють і роблять таку зустріч
неможливою. Крім того, невблаганна
смерть вириває чимраз більше осіб з
наших рядів. І так, за нашими відо
мостями, вже відійшли у вічність на
ші вчителі д-р Риндик та п. Балабас.
А шкода, бо коли б ми могли зустрі
тись, то напевно було б про що по
говорити і про що згадати.
ЧИ ВИ ЗНАЄТЕ?
.. . що Піраміда Хеопса побудована в
році 3.766-му перед Христом, і її висо
та виносить 136 метрів, а її фундамен
ти займають 5 гектарів площі, та
згідно з переказами в її будові було
затруднено понад 100 тисяч осіб-не-
вільників.
.. . що тунель „Сімпльон” через гори
Альпи, який лучить Італію зі Швай-
царією. започатковано будувати в
1898 р. при участі 10 тисяч робітників,
і його будова тривала 10 років. При
його будові вигружено понад один
мільйон кубічних метрів каміння, і
находиться він на висоті 623 метрів
над поземом моря та має 20 клм. дов
жини.
. . . що Панамський Канал, що лучить
Атлантик з Пацифіком має 82 кіло
метри довжини та 150 метрів шири
ни. При його будові працювало 35 ти
сяч робітників і він будувався 24 ро
ки. На протязі одного року через ка
нал переїжджає понад 12 тисяч різ
них кораблів, які платять за переїзд
понад 60 мільйонів долярів річно.
.. . що найдовша ріка в світі це Ніль
(в Є гипт і ) я к а має 6.500 клм. дов
жини, друге місце займає ріка Ама
зонка, що випливає в Перу і плизе
через Бразилію, що має 6.290 кіл.
довжини, та третє місце займає ріка
Місурі (Північна Америка), яка має
6.250 клм. довжини. Найдовша укра
їнська ріка — це Дніпро, яка має
2.140 клм. довжини та займає третє
місце на європейському континенті.
. . . що наидовшии міст находиться в
Китаї, його довжина виносить 144 кі
лометри. Другий найдовший міст має
Винесуоля, який має 8.800тметрів дов
жини, — а найбільше великих заліз
них мостів мають ЗДА, де є також
найвищі мости, які уможливлюють
переплив трансатлантійських кораб
лів.
. .. що в пустинях росте дерево, яке
називається „Серопеґія Дікотока”, а
замітне воно тим, що не має лис
тя, а замість листків має трубки, в
яких під час дощу збирається вода і
в такий спосіб забезпечує їм вогкість
на час посухи.
.. . що грім під час удару спричинює
силу „струму” на 200 тисяч „ампе
рів”, що може дати освітлення для
цілого міста, яке начислювало б ЗО
тисяч мешканців.
. . . що найнижчу температуру зано
товано на Антарктиді дня 24 серпня
1960 року, яка виносила 88 ступнів
Цельзія нижче зера.
. . . що найвище положена місцевість
Серро де Паско в Перу, яка нахо
диться на висоті 4.259 метрів, а також
в сусідуючій державі Болівії є місто
Потосі, яке находиться на висоті 4.040
метрів.
. . . що найбільший цвіт має рослина
„Рофлезія”, яка росте на острові Су
матра. Цвіт цей виростає безпосеред
ньо з коріння без листків, має майже
один метер висоти, та доходить до
40 фунтів ваги.
Дж.