у 1969-му році сповнилося 75 років
з того часу, як — за словами літо
писця — „Україна воскресла в Аме
риці”, коли в День Вашингтона 22-го
лютого 1894-го року в пенсильвеній-
ському містечку Шамокіні створено
Український Народний Союз. З цієї
нагоди, з нагоди 75-річчя Українсь
кого Народного Союзу, відбулися в
багатьох містах і місцевостях З ’єдна
них Стейтів Америки і Канади юві
лейні святкування, форма і зміст я-
ких перетворили ювілей Українсько
го Народного Союзу у справжній все
народний ювілей українців на північ
но-американському континенті.
Саму суть ювілею та ювілейних
святкувань ядерно з’ясовує проголо
шений напередодні 75-річчя УНС
заклик його Головного Екзекутивно
го Комітзту, в якому сказано:
У П ОШ А Н І ДО П ІОНЕР ІВ — ЛИЦЕМ ДО МОЛОД І
Цього Року Божого 1969-го, в День Батька З’єднаних Стейтів
Америки Юрія Вашингтона 22-го лютого
^
сповняється 75 років з того
гасу, як у вуглекопському пенсильвенійському містегку Шамокіні
створено таке „всенародне об’єднання, до якого кожний український
переселенець, звідки він не походив би і де б він не жив, міг належ/іти”
—■
Украінський Народний Союз. Заснували цю першу в Новому Сві
ті крайову українську забезпегенево-допомогову та суспільно-громад
ську установу наші священики-піонери та горстка свідомих робітни-
ків-переселенців з головною метою: зорганізувати всі наші людські
духові і матеріяльні ресурси на допомогу самим собі в Новому Світі
та своєму українському народові на Рідній Землі в його змаганнях
до волі і незалежности.
Повних 75 років виконує Украінський Народний Союз це своє
завдання, ставши угольним каменем, на якому здвигнено ту велигну
будівлю, що її називаємо Українською Спільнотою в З’єднаних Стей-
тах Америки і в Канаді. Завдяки запогаткованій створенням Україн
ського Народного Союзу зорганізованості та спільними зусиллями
П івн ігн о -
Американський континент від Арктики в Канаді по Мехікан-
ську затоку на півдні, від Атлантику на сході по Пацифік на заході
покрився густою мережею українських парафій і громад, українських
церков, шкіл і народних домів, а творгий ум і трудящі руки кількох
українських Генерацій створили неоціненні духові йматеріяльні вар
-