сен, 9,127 ст.; Крукед Тамб Пік,
8.236 ст.; гора Фюрі, 8.292 ст.; гора
Террор, 8.151 ст.; гора Діспейр, 7.292
ст.; гора Траюмф, 4.253 ст.; гора Ру-
бі, 7.408 ст.; Пірамід Пік, 7.182 ст.;
Колонієл Пік, 7.771 ст.; Сновфілд
Пік, 8.350 ст.; Елдорадо Пік, 8.868
ст.; гора Бакнер, 9.200 ст.; гора Са-
гале, 9.134 ст.; гора Букер, 8.400 ст.;
Мікс-ап Пік, 7.440 ст.; гора Меджік,
7.600 ст.; гора Спайдер, 8.200 ст.; го
ра МкҐреґор, 8.100 ст.
Є такі просмики: з півночі на пів
день Уоткам песс (на північ від льо
довика Челленджер), Ганнеґен песс
(на північ від гори Руть), Каскейд
песс (на північ від гори Мікс-ап),
Рейні песс і Вашингтон песс (два ос
танні на південному сході, поза кор
доном парку).
Потоки і струмки: Літл Бівер Крік,
Бейкер Крік, річка Скейджіт, Пантер
Крік, Марбл Крік, Тандер Крік,
Бридж Крік, Парк Крік, Аґнес Крік,
Стегекін Крік, Таттельйон Крік і ба
гато менших без назви: може існу
ють назви в устах поселенців чи ту
ристів, а тим без назви певно будуть
надавати назви туристи чи місцеві
люди.
Рослинність: ліси, як переважно в
гористих теренах, головно чатинні,
місцями з домішками листяних, особ
ливо на берегах озер і потоків, тво
рять панораму незвичайної краси.
Різнобарвне квіття вкриває чудовим
ковром усі луки і левади зараз по-
низше снігів і льодів та наступає за
ними, як ті зникають, топніючи під
впливом гадцрячого сонця: тут зга
дати — Авалянш (лявінову) лінію,
синій лубін, Флемінґову індіянську
(Пейнтбраш), лавендойу Стокротку
й інші.
Звіринний світ: крім згаданих гір
ських левів і чорних ведмедів, ще є
олені (елк) і лосі (мус) та тисячі
менших оленів (дір). Багато гірсько
го і лісового птаства.
Деякою небезпекою для тих, що
їдуть кінно, є гнізда шершенів, під
скелями зараз при стежках і доріж
ках. Кінь, наступивши копитом, мо
же сполошитися і понести вершника,
що при численних урвищах і пропа-
стях може спрчинити неприємний
упадок.
В озерах і річках багатство риб:
В озері Челян (глибоке на четверть
милі) — Сакеї-лосось (сальмон), зва
ний „кокені", риба-тріска (код), ба
гато озерних і річкових пстругів
(форелл) й ін.
Треба згадати, що будується Кросе
Стейт Гайвей: відвідувачі будуть мог
ти паркувати у стіп гори Рубі, а да
лі йти пішки до т. зв. „трамвей". Є
пропоновані три „трамвеї" на верх
гори, як це є в Альпах.
Ще особливості: з гори Рубі є пре
гарний вид на Пікет Рендж, що має
найгостріші шпилі в цілих Каскадах,
які виглядають неначе кігті бестії-
велетня. Ця гора належить до най
більш небезпечних і на неї можуть
виходити тільки найбільш вправні
альпіністи. Навіть гелікоптерам там
трудно приземлитися. Є одначе до
ріжка доступна для кінної їзди на
півночі до просмику Уотком. Най
краще йти там в місяці серпні, в ча
сі цвітіння диких рослин.
Один з туристів згадував про не
буденну красу лазурової печери, яку
він мав змогу оглядати на сніжно-
льодовому схилі гори Колонієл Пік.
Є тут копальні металів — золота,
срібла, міді й ін. — колись чинні. Де
які власники їх мають охоту відно
вити роботу після того, як срібло на
брало ціни: це було б деякою загро
зою для парку.
Вже самі назви верхів, озер і по
токів мають такі привабливі назви
(Даебло, Челленджер, Траюмф, Діс
пейр, Елдорадо й ін.), що притягають
до себе усіх жадних вражень турис
тів. Поданий тут опис може хоч час
тинно вплине на наших любителів
природи і мандрівників, щоб відвіда
ти ці чарівні терени та причинитея
до того, щоб і українське ім'я було
там замарковане і відоме.
(За ,,Нешенел Джіоґрефік",
травень, 1968, подав
Ярослав
Зубаль.)