ністрація (НАСД), при співпраці при
ватної індустрії, досліджує засоби, які
повинні б вкоротці зменшити або зов
сім унешкідливити шум або гамір,
один із родів занечищення повітря,
покищо від літаків.
Кошти контролі занечищення на
шого довкілля — астрономічні. Ніхто,
одначе, не є в змозі виготовити кош
торис. Все таки, є відомий факт, що
САМАРА. Ліва притока Дніпра —
Самара — бере свій початок на за-
хідніх схилах Донецького кряжа і
протікає по території Донецької, Хар
ківської і Дніпропетровської облас
тей. На підставі літописних згадок
можна зробити висновок, що в давні
часи Самара та її притока Вовча бу
ли частиною водного шляху (^соло
ного путі"), який сполучав Дніпро
з Озівським морем.
Походження назви річки остаточно
не з'ясоване. Деякі дослідники пояс
нюють її, виходячи із словосполучен
ня татарських слів, які в перекладі
на українську мову означають „Во
ляче ярмо". За народними переказа
ми „невірні" розпинали на волячих
ярмах християн, змушуючи їх прий
мати іслям. Назву Самара, як відомо,
має також Самарська Лука (Самара)
на Волзі, яка за своєю формою —
дуги — нагадує петлю Самари укра
їнської, що за селом Михайлівкою
Полтавської области.
федеральний уряд ЗСА випрацював
п'ятилітній плян, згідно з яким кош
ти очищення нашого довкілля, про
тягом найближчих п'ятьох років, ви-
носитимуть 10 більйонів долярів. З
цього федеральний уряд витратить 4
більйони, а стейти покриють 6 біль
йонів видатків.
Все це робитиметься в ім'я здоров'я
і щастя прийдешньої людини і тому
ніякі заходи в напрямі очищення дов
кілля тепер і в майбутньому не бу
дуть надто великі.
СЛШОРІД. Права притока Сули —
Сліпорід — у літописах згадується
під назвою „Снепорід", „Снопород".
Беручи за основу цю літописну фор
му, назву пояснюють, зіставляючи з
осетинськими словами ,,сно, сне", що
означає „вода, річка" та „порд, по-
род" — „велика річка". Археологічні
пам'ятки свідчать, що в давнину річ
ки Дніпровського басейну були знач
но глибші й повноводніші, це під
тверджують й топонімічні досліджен
ня. Народні перекази більш пізнішо
го часу, розшифровують назву річки
Сліпорід як „сліпі джерела". Береги
річки мають багато схованих (слі
пих) джерел, які живлять її води.
Двадцять невеликих річок басейну
Дніпра, а також рукавів мають наз
ву Річиця, тринадцять — Річище. У
давніх назвах річок Дніпровського
басейну багато назв з кореневою ос
новою „вода": Водяна, Водоточа, Во
дянка, Водна та ін.
САМАРА І СЛІПОРІД