БОГДАШВСЬКИЙ ПОЛК
Написав Степан Лазууенко,
полк. Армії УНР.
З вибухом в Росії Лютневої рево-
луції, на початку березня 1917 року
у Києві утворено Український Вій
ськовий Клюб імени наказного геть
мана Павла Полуботка. Ініціятором і
головою цього клюбу був поручник
Микола Міхновський —
:
відомий ад
вокат і політичний діяч-самостійник.
Клюб зорганізував Військове Т-во ім.
гетьмана Полуботка, яке об'єднувало
вояків-українців і пропагувало ідею
самостійності! України та негайну
організацію власного війська. Під
проводом Українського Військового
Комітету Центральної Ради та Т-ва
ім. гетьмана Полуботка у Києві на
початку квітня 1917 р. і почав тво
ритись Богданівський полк, як пер
ша регулярна, військова одиниця на
ціонального війська новітньої Укра
їнської Армії.
Офіційне проголошення про ство
рення Першого Українського Козаць
кого імени Гетьмана Богдана Хмель
ницького полку відбулось 1-го трав
ня 1917 року на Сирецькому полі під
Києвом, де зібрались вояки з різних
частин Київської залоги на військове
свято „Перших квітів". За кілька
днів переведено організацію полку,
а також утворено кадри: гарматні,
кінноти, кулеметні та воєнної інже
нерії з тим, щоб пізніше полк роз
горнути в дивізію. Полк нарахову
вав 16 сотень — 3,574 особи. Коман
диром його обрано сотника Гребе-
нюка, а сотенними: Ярошенка, Дми-
траченка, Лук'яненка, Ізбицького та
Мичка.
Проти новоутвореного Богданівсь-
кого полку відразу виступили воро
же російський тимчасовий уряд, ви
ще військове командування і різні
російські революційні комітети та ор
ганізації, які вважали його „небез
пекою для фронту та революції" і
домагались негайного розформуван
ня. В той же час вони не заперечу
вали проти інших національних форт
мацій, які входили до складу росій
ської армії, як польський корпус,
чесько-словацький легіон, батальйон
латиських стрільців та ін. Особливо
противився утворенню українського
війська полковник Оберучев, началь
ник Київської воєнної округи, який
називав „українізацію штика" зра
дою Росії, а українців, які хотіли
служити в українському війську, де
зертирами.
10-го травня 1917 р. в справі ство
рення Богданівського полку виїхала
спеціяльна українська делегація, в
однім поїзді з військовим міністром
Керенським, на Південно - Західній
фронт до головнокомандувача фрон
ту генерала Брусілова. Генерал Бру-
сілов, який раніше погрожував си
лою розігнати „дезертирів", під на
тиском української національної сти
хії у війську, дав згоду, разом з мі
ністром Керенським, на створення
Богданівського полку, з умовою, що
його дотеперішній особовий склад,
за вийнятком 500 осіб, як кадр, роз'ї
деться по своїх частинах, а полк
складатиметься з добровільців, які
не підлягають призову до війська.
На 1-му Всеукраїнському Війсь
ковому З'їзді, що відбувся у Києві
18 - 25 травня 1917 року, полк зат
верджено з його попереднім особот
вим складом, як затверджено і його
назву: Перший Український Козаць
кий імени Гетьмана Богдана Хмель
ницького полк. На тому ж З'їзді при
значено командиром полку підпол
ковника Юрія Капкана, делегата
З'їзду від вояків-українців Саратовсь
кої залоги.
Від Полуботківського клюбу полк
одержав прекрасний оксамитовий,