малі у величезному Ню Йорку і нез
рівняно більші в Джерзі Ситі, що сво
їм положенням та комунікаційними
засобами більше належить до Вели
кого Ню Йорку, ніж, скажімо, Брук-
лин чи Квінс.
ВИДИМИЙ ЗНАК НЕВИДИМИХ
ВАРТОСТЕЙ
Могутня нова будівля Українсько
го Народного Союзу над Гудсоном,
що сягатиме хмар, буде видимим зна
ком невидимих багатьох вартостей
цієї найстаршої і найбільшої україн
ської установи в Новому Світі. Заки
бо УНСоюз досягнув хмар своїми му
рами, він їх досягнув своєю службою
народові і громаді, своїм величезним
і таки справді незрівнянним на цій
землі ідейним і культурним доробком.
Новий будинок та його устатковання
коштуватимуть кругло десять мільйо
нів долярів, але грубі десятки міль
йонів видав УНСоюз упродовж свого
76-літнього існування на прерізні на
родні виховно-культурні та харита-
тивні цілі, не кажучи вже про те, що
ще грубілі мільйони він допоміг зіб
рати на ті цілі.
Крім нової будівлі, подібним або й
ще більше „хмаросяжним" завершен
ням видавничої діяльности УНСоюзу
можна вважати видану його старан
ням та його понад чвертьмільйоновим
коштом Англомовну Енциклопедію
Українознавства, що разом з десятка
ми інших англомовних його видань
досягають і розганяють хмари воро
жої неправди та невігластва про Ук
раїну, український нарід, його істо
рію і культуру, його аспірації і праг
нення.
До нового хмаросягу над Гудсоном
УНСоюз навряд чи добудовуватиме
нові поверхи. Натомість до свого
культурно-видавничого хмаросягу він
уже заплянував додати багато нових
поверхів, схваливши вже резолюції
про створення окремого Інституту
Англомовної Енциклопедії Україно
знавства та півмільйонової Культур
ної Фундації, найбільш активно під
держуючи українознавчі студії в Гар
вардському університеті та безліччю
інших заходів.
Д-р Атанас Фіґоль, промовляючи в
Ню йорку під час бенкету для вша
нування творця Енциклопедії Украї
нознавства проф. д-ра Володимира
Кубійовича в 1970-му році, дуже влу
чно з'ясовував справу „видимої іден-
тичности". Кожна людина, кожна ро
дина, кожна група і кожний нарід
бажають власне такої „видимої іден
тичносте". В родині пам'ятають іме
на предків, але й вішають на стіну
їх портрети. Подібним портретом і та
кою „видимою ідентичністю" амери
канських українців, крім багатьох ін-.
ших надбань, буде, без сумніву, но
вий хмаросяг УНСоюзу.
Український Народний Союз таки
справді досягнув хмар.