V поході go
Написав Ярослав Падох
•Проминув пам'ятний рік 75-річчя
Українського Народного Союзу,
батька організованої української гро
мади на американському континенті
й її національного опреділення, а з
ним не менш пам'ятні шістдесяті ро
ки нашого бурхливого сторіччя. Чим
раз глибше входимо в невідомі роки
сімдесяті й всі знаки на землі і небі
звіщають, що будуть це роки незви
чайні. Адже на порозі цієї нової де
кади людина ,.перескочила себе" і
свій світ й то не лише в фізичному
значенні. Вступивши вперше на Мі
сяць, вона переборола не лише фі
зичне, матеріяльне прив'язання до
своєї Землі і свого світу, але й інте
лектуально й духово розпочала ман
дрівку по всесвіті, обріїв якого ні зба
гнути, ні обчислити.
Куди заведе ця мандрівка й яка
доля дожидає нас у новому десяти
річчю та в цьому, бурхливому сто
річчю? Найкращі уми відгадують
майбутнє, а ще більше — плянують
його з прецизією, з якою плянували
здобуття Місяця. Яка доля дожидає
нашу українську-американську гро
маду й зокрема її найстаршу устано-
нову — Український Народний Союз
— у вісімдесятих роках та в новому
чвертьсторіччю, який ми недавно роз
почали? І як виглядатимемо ми й
наш Союз у його сторіччя? Можна
відгадувати його долю, спираючись
на досвіді минулого, але куди важ
ніше — плянувати її й братися за-
пляноване здійснювати. На наших
очах розпочалося несміливе пляну-
вання міжплянетних подорожей і ось
ми, за поміччю телевізії і радія, ман
друємо з астронавтами на Місяць.
Чи ж не варто й нам на початку но
вого чвертьсторіччя Українського
Народного Союзу заплянувати його
долю до завершення його повного
сторіччя? Прецизність нашого пляну
й відвага, у плянуванні, бажати ве
ликого, зможуть промостити нам
шлях у далеке невідоме й тільки во
ни можуть запевнити нам велике май
бутнє.
ВІД КОНЯ ДО РАКЕТИ
Живемо в страшенне динамічному
й змінливому світі. Експлозія науко
вих і технологічних досягнень пере
носить нас з нечуваним поспіхом не
з одного року, чи декади в другу, але
прямо з одного віку в другий, третій
і четвертий. Згадував недавно на кон-