Відкриття пам'ятника Основоположникові Українського Народного Союзу
о. Григорієві Грушці в Українському Городі у Клівленді в травні 1970 року
венції Крайового Братського Конгре
су Америки Луіс Павелл, що наша
генерація є першою, яка не живе в
віці, в якому вона народилася. Люди,
народжені в кам'яному віці, жили в
віці кам'яному; люди, народжені в
залізному віці, жили в віці залізному,
а ми, в часі нашого життя, пережили
вік коня, автомобіля, літака й дійшли
до віку джета й ракети. Це, що рані
ше діялося впродовж сторіччя, дієть
ся тепер впродовж декади, а то й од
ної ночі. Цілу вічність людина жда
ла, щоб переступити швидкість коня.
Сто років коштувало їй, щоб дійти до
швидкости пару сотень миль на годи
ну, а ось за останніх двадцять років
людина дійшла до швидкости 18,000
миль на годину! За нашої молодости
Київ був віддалений від Ню Иорку на
цілі місяці часу, а сьогодні — на го
дини. Зміни приходять так швидко,
що й годі дивуватися, що затрачуєть
ся пошана й ціна минулого, а очі на
ші звертаються в майбутнє. І, пляну-
ючи майбутнє, так легко забути за
досвід минулого, яке в нашій шале
ній гонитві, з кожним днем і міну-
тою, залишається далеко за нами.
Адже ця шалена швидкість внесла
величезні зміни в ціле наше життя.
Вона змінила і зміняє до непізнання
наші суспільні, господарські і полі
тичні засади, а то й основи нашої ци
вілізації й нашого світогляду.
Ця швидкість і ці постійні зміни
приспішили також безмежно ріст і
упадок поодиноких установ і підпри
ємств. Успіх чи упадок вирішується
тепер куди скоріше, як раніше. Треба
скоріше рішатися, скоріше зміняти
це, що вже віджилося, негайно при-