дадуть Українську Школу для сво
їх вояків??
А так воно в дійсності є. Майже
рік уже існує Український Відділ при
Армійській Школі Мов в Монтерей,
де вчаться студенти-вояки. Тяжко по
вірити, що за такий короткий час мо
лоді американці, які раніше мало й
чули про Україну, так добре опану
вали українську мову, так докладно
знають про нашу культуру, історію,
визвольні змагання! Вони вчаться,
щоб працювати в галузі торговель
них, політичних, дипломатичних від
носин з Україною.
Білокорі берези, задумливі осики
полощуть довге, гнучке віття в хо
лодних водах Горині. Дерева підсту
пили впритул до річки, виструнчи
лись понад берегами. Але ось ріка
круто завертає на південний захід, і
ліс відступає. Піняві хвилі розмива
ють берег. Коли схлине водопілля,
сонце висушить пісок, а вітер розпи
ше його нетривкими візерунками,
можна буде знайти невеликі, напів
прозорі камінчики, вимиті водою з
землі. Вони жовтого кольору різних
відтінків — від бурого до яснозоло-
тистого. Не всі знають, що ці камін
ці — справжній бурштин.
Бурштин — це закам'яніла смола
хвойних дерев, які росли мільйони
років тому. На нашій кулі його зна
ходять в небагатьох місцях. Промис
лові поклади бурштину є лише на уз
бережжі Балтійського моря. Рибалки
часто знаходять його після великих
штормів.
Бурштин ніби випромінює з себе со-
3 яким завзяттям, патріотизмом і
любов'ю провадять навчання наші
вчителі, що працюють на Українсько
му Відділі. Хоч і тяжка то праця,
але вони тішаться, що американські
вояки вивчать українську мову. А
якби добре було, щоб і наші народ
жені тут українські хлопці, які від
бувають військову службу, зголошу
вались до навчання в цій школі. їм
легше опанувати українську мову,
щоб мати широкі перспективи для
торговельної, політичної й диплома
тичної праці на користь України й
нашої прибраної Батьківщини. - -
З'єдинених Держав.
нячне світло, інколи його так і нази
вають — сонячний камінь. З нього
виготовляють коштовні намиста, різ
ні оздоби, вирізьблюють витончені, ся
ючі квіти й вази.
У нас в Україні бурштин є на Поліс
сі. Його часто знаходять в басейнах
рік Горині, Случу, — поблизу сіл
Дубровиця, Клесів, Остріг. Це дово
дить, що колись на цій території рос
ли смерекові праліси.
Прикро, що ніхто не досліджує пок
ладів і запасів цього коштовного са
моцвіту. Про те, що на Поліссі є бурш
тин, знають усі, але де лежать най
більші запаси його — мало кому ві
домо. У природничому відділі Рівен-
ського краєзнавчого музею зберіга
ється єдина маленька, завбільшки з
голубине яйце, грудочка бурштину,
знайдена поблизу села Могиляни,
Острізького району. Для установи,
яка вивчає історію і багатства рідно
го краю, цього, мабуть, замало.
СОНЯЧНИЙ КАМІНЬ
Написав Я. Вірний