яка не може досягти своїх жертв вла
сними кігтями, — по цьому боці за
лізної заслони існують аґенти і різно
го рода поплентачі, які чи то з мате
ріальних інтересів, чи з особистих ам
біцій, чи просто по своїй глупоті сві
домо, а часто несвідомо, стають в ря
ди виконавців ворожих плянів, щоб
як не знищити, то бодай пошкодите
розвиткові. Виступи провокаційного
характеру супроти УВК робляться і
тепер. Але, не зважаючи на прово
кації, спроби розбиття та інші під
ступні дії, тяглість існування і праїт
Українського Вільного Козацтва, шл
бере свої початки з часів визвольних
змагань 1917-20 pp., продовжується з
непохитною вірою у стару Козацьку
Ідею.
Генеральна Управа УВК у своїм
обіжнику ч. 2 з квітня 1970 р. пише
таке: „Українське Вільне Козацтво,
що стихійно у буревійні роки револю
ції відродило козацькі ідеали, що збе
регло тяглість своєї
організаційної
форми й після періоду визвольних
змагань і другої світової війни та що
існує тепер у Вільному Світі, гуртую
чи в своїх лавах українців, що для
них козацтво не стратило актуально
го значення, — повинно далі жити,
віддихаючи повними грудьми. Це мо
же стати не тільки відпруженням, але
на базі визнання напрямних УВК мо
жуть стати можливими до здійснення
мрії значної більшости нашої емігра
ції про об'єднання і дружнє співжит
тя людей різних уподобань і світо
глядів. З другого боку конструктивна
співпраця та побратимське співжиття
можуть стати притягаючою силою і
для нашого молодого покоління . . .
Ми є свідомі того, що кожен украї
нець і українка є нащадками україн
ського козацького роду. Наше ко
зацьке походження — це наша гор
дість і честь!
Український славний
поет Симо-
ненко, вихований вже в системі кому
нізму, так написав, звертаючись до
окупантів:
,,Ви байстрюки катів осатанілих,
Не забувайте, виродки, ніде:
Народ мій є! В його гарячих жилах
Козацька кров пульсує і гуде!"
Козацька кров пульсує і у наших
жилах, і нашого походження ми не
можем перекреслити. Козацька кров
об'єднє всіх Українців — Козаків і
тому ми в лавах Українського Вільно
го Козацтва!"
И. В.